Четвер, 04.07.2024, 01:49


Головна
Реєстрація
Вхід

Hello Гість | RSS
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
В ДЖАЗЕ ТОЛЬКО ДЕВУШКИ
TimurovkaДата: Четвер, 11.03.2010, 21:31 | Повідомлення # 1
Рядовий
Група: Модераторы
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline

Багато хто, як тільки мова заходить про дівчат в граффіті, - стають у позу і, впираючись рогами в землю, мичать: "Яке?! Не "бабська" це справа!" І якщо жіночне граффіті відомих у нас дівчат з Тулузи (Miss Van, Fafi, Kat, Lus) не викликає ні у кого претензій, зважаючи на те, що ті малюють мультяшних дівчаток, то NewYork-стиль з його wild-style burners, бомбінгом на поїздах та гігантськими роллерами (блокбастерами), здається, мало у кого визиває асоціації з жінками. Спростувати ці стереотипи зможе не малодієва аргументація про те, що художні здібності не залежать від статі (і що в граффіті немає нічого, що робить цей вид байдикування суто чоловічим), а елементарне звернення до історіі. А історія показує, що "пуля любит, пуля любит с поцелуйчиком засос" і їй байдуже, чи ти "парень", чи ти "дєвка", чи ти "молокосос".

Дівчата долучилися до граффіті ще з самої його появи, проте завжди залишалися у меншості. Уявлення про те, що вміння малювати - це риса специфічно чоловіча з часом розвіялося завдяки талантам дівчат. Роками молоді жінки здобували собі славу в історії Новойоркського аерозольного мистецтва.

Так склалося, що жінки зустрічають більше перешкод на своєму шляху в сфері аерозольної культури. Пізні години й закинуті місцевості приховують у собі більше небезпеки для дівчат, ніж для хлопців. Так само, як і з багатьма іншими сферами, де домінують чоловіки, соціальний тиск тут може бути надзвичайно сильним. Райтерки частіше стають жертвами упереджень. Часто вони стають передметом пліток на зразок "Вона спить зі всіма, аби набратися стилю" чи "Та це ж її бой-френд малює за неї". Загалом дівчатам доводиться боротися за визнання та повагу. Іншою перешкодою часто були ті ж таки бой-френди з власницькими поглядами, які не поділяли захоплення своїх герл-френдок та їх участі у такій ніби-то чоловічій сфері як граффіті.

Ранні 70-ті. Дівчата, що стали відомими протягом ранніх 70-х - це STONEY і COWBOY з Брукліна. GRAPE та CHARMINE - також власне райтерки, а не райтери. Проте мабуть найбільш плідною була діяльність BARBARA 62 та EVA 62 з Манхаттана. Ці дівчата бомбили вулиці, міські парки і станції метро, з такою ж завзятістю як ї їхні конкуренти-чуваки.

Середина-кінець 70-х. З 1974 до 1979 року небагато дівчат робили суттєві спроби у граффіті в метро чи на вулиці. Протягом цього часу лише LIL LOVE 2 з Манхаттана деколи супроводжувала свого брата LEE (Quinones) під час вилазок у тунелі (lay-ups). Загалом ці часи - затишшя в історії жіночого граффіті. У 1979 році PINK, також відома під ім'ям LADY PINK завоювала своє місце під сонцем. Вона стала найбільш помітною та довершеною райтеркою в історії граффіті. З того часу PINK стала постійно присутньою творчою силою в мистецтві аерозолю.

80-ті. На додаток до постійної присутності PINK, метро 80-х пізнало таких райтерок як LADY HEART, ABBY, CHICK, SS, (LIL-LOVE TBK), DAWN, ANNA та BAMBI. LADY BUG привертала до себе увагу своїми throw-up'ами на лінії BMT-дівіжн з середини і до кінця 80-х.

90-ті - наші часи. Нова порода райтерок демонструє до цього часу нечуваний рівень відданості справі. Ці дівчата задіяні в усіх "жанрах" - бомбінг (троу-апи), burners (вайлд-стиль), roller letters (блокбастери) та тагування на вулицях Нового Йорка. Недавні райтерки, які мали суттєвий вплив: MS. MAGGS, яка увірвалась у світ граффіті на початку 90-х; DIVA, HOPE, та DONA з Vandals In Control crew з Брукліна , створили чимало технічно досконалих муралів по усьому місту; JAKEE з Куїнс плідно бомбила вулиці наприкінці 90-тих. Сучасні новойоркські райтерки - це, звичайно, MUCK, FNS, CLAW, MISS 17, ICON, EROTICA 67 та NAISHA. З експансією мистецтва граффіті за межі міста у 80-х чимало дівчат в усьому світі зробило кар'єру райтерок. MICKEY з Голландії та BLUE зі Швеції зробили великий крок і стали частиною райтерської сцени Нового Йорка, належачи до Fantastic Partners crew. Усе це стало можливим завдяки спробам цілих поколінь молодих жінок гідно існувати в подекуди жононенависницькій культурі "чоловічого клубу".

BARBARA 62 та EVA 62
Протягом ранніх 70-х, коли аерозольне мистецтво було лише на стадії свого формування, кілька молодих жінок брало участь у сфері, в якій домінували чоловіки. Двоє з них були партнерками BARBARA 62 та EVA 62 з Манхаттана. Можливо, вони й не були найпершими райтерками усіх часів і народів, проте вони були саме тими, кого найпершими визнали та стали поважати, незважаючи на приналежність до "слабкої" статі. Згодом вони стали найбільш знаними райтерками свого часу. Вони залишили слід як на вулицях Нового Йорка, так і у його підземеллі (себто у метро). Як і у багатьох райтерів тих часів, їхня діяльність зводилася лише до звичайного тагування та тагування з обведенням тагу додатковим кольором. Їхні імена стоять у списку дошки пошани, де розмістилися такі імена райтерів як LEE163, SUPER KOOL 223, PHASE 2 та багато інших. BARBARA 62 та EVA 62 визнані райтерки завдяки своїй плідній праці. Вони протоптали дорогу майбутнім поколінням райтерок.

PINK
Почала:1979 Спочатку входила до: ТРА, TC5 Походить з місцевості Куїнс, NY Місця "ударів": IRT, IND, BMT. Основні лініі: 2, 5, CC. PINK aka LADY PINK найбільш віддана та професійна райтерка всіх часів, і без зайвих вагань може бути названою найбільш успішною райтеркою з усіх жінок в історії граффіті. У 1979 PINK стала відомою в рамках сцени граффіті новойоркського метро. Було дуже мало відомих райтерок після ранніх 70х.

Протягом пізніх 70х і ранніх 80х PINK писала на різних лініях метро разом з передовими ватагами міста (top crews). Її артистичні здібності швидко прогресували, визиваючи респект та захоплення з боку граффіті-громади. Разом із захопленнями виникали зависть і недоброзичливість, власне через те, що вона була талановитою і була жінкою. Однак, PINK залишалась безстрашою і продовжувала освоювати нові території. Її рівень зростав і ставав недосяжним для її критиків. Це стосувалося однаковою мірою і кількості, і якості. На додаток до її досягнень в мережі метро, PINK була задіяна в ряді важливих виставок аерозольного мистецтва протягом ранніх 80-х (включаючи Fashion Moda Gallery). Її роботи показував також Уїтні-Музеум та Музей Мистецтв у Бронксі.

Вона була активною в графіті-культурі на всіх щаблях - від рівня формального мистецтва, як то галерія, музей чи робота на замовлення до традиційного вуличного графіті на стінах і навіть на товарних поїздах. Вона мала стиль і вміння малювати, і це випливало з її сильной творчої натури. PINK малювала усюди в світі і дотепер залишаєтья надзвичайно активною.

 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук:


Copyright MyCorp © 2024

 POWERED BY TDwest & SVshka